Jak dobrze wypaść na rozmowie?
• Odpręż się. Czeka Cię wielka przygoda! Brak poczucia presji, relaks i spokój działają cuda.
• Uśmiechaj się. Cokolwiek by się działo uśmiechaj się- przyjaźnie, spokojnie, tak aby było widać, iż jest to efekt uboczny prowadzenia interesującej rozmowy.
• Okazuj entuzjazm, gdy mówisz o firmie, stanowisku i swoich osiągnięciach.
• Bądź szczery. Nie szarżuj- jeśli Twój entuzjazm nie będzie prawdziwy, wyjdziesz na oszusta.
• Utrzymuj kontakt wzrokowy, ale nie gap się na rozmówce bezmyślnie- wymuszanie ciągłego kontaktu wzrokowego jest równie złym pomysłem jak unikanie go.
• Podkreślaj dobre strony- musisz umieć wszystko przedstawić w pozytywnym świetle, zwłaszcza sprawy delikatne: dlaczego odszedłeś z pracy, jak układały Ci się stosunki z przełożonymi itp.
Nie pozwól, by rozmówca złapał Cię w pułapkę. Przygotowanie i pewność siebie, nad którymi tyle pracowałeś, muszą się w pełni ujawnić- zwłaszcza gdy rozmówca rzuci Ci podkręconą piłkę. W razie potrzeby musisz przejąć kontrolę nad rozmową i podkreślić, w jaki sposób będziesz mu przydatny.